Ermelosche Frietzaak
Een nieuwe website bouwen met een net nieuw ontwikkelde huisstijl. De Ermelosche Frietzaak is geen snackbar, maar wil wel gevonden worden op die term in combinatie met Ermelo. Binnen twee maanden stond de website op #1 op deze term en met zes maanden wonnen ze ook nog eens de AD Friettest 2016 met een 10. Een groot feest!
Project details
Opdrachtgever: W. en L. van der Haar
Opleverdatum: februari 2015
Oplevertijd: 2 maanden
Vaardigheden: Webbouw, SEO
Soort: Volledig nieuwe website
Bekijken: ermeloschefrietzaak.nl
Sfeer digitaal overbrengen met video
De kracht van de Ermelosche Frietzaak is naast hun producten de beleving van de prachtige zaak. Maar hoe breng je dat over via een beeldscherm? Juist, via video. Je komt als het ware ‘binnen’ en krijgt direct de lekkerste friet van Nederland geserveerd. Eet smakelijk!
De menukaart zoals in de zaak
Een heel menu uitgeschreven op een krijtbord in een mooie stijl, dat is bijna niet mogelijk om te digitaliseren. Daarom is gekozen om het menukaart als uitvergroot-bare foto erop te plaatsen. De verse frieten in beeld zorgen ervoor dat tijdens het bekijken het water al in de mond loopt.
Dominante plek in de zoekresultaten
Als nieuwkomer de bestaande snackbars en eetgelegenheden voorbijgaan op internet, dat is SEO goed uitgevoerd. Op de termen ‘Snackbar Ermelo’ domineert de Ermelosche Frietzaak de resultaten. Opvallend, want de Ermelosche Frietzaak is helemaal geen snackbar. Maar dat is wel precies de term waar de doelgroep op zoekt. Probeer ook eens “Softijs Ermelo” in Google. Verrassing!