Pretpark Vergelijker.nl
Wat als je een idee hebt voor een vergelijkings website waar heel veel mensen baat bij hebben? Wat nog niet bestaat en waarvan je wéét dat de reden waarom het niet bestaat is omdat het zo ongelofelijk veel werk is? Inderdaad, dan ga je het bouwen!
Vanaf het hippe filmpje op de voorpagina tot aan cloudflare tot aan de razendsnelle AMP pagina’s aan de achterkant voor mobiele telefoons, deze website is een mega project met fantastische moderne technieken.
Project details
Opdrachtgever: Eigen project
Opleverdatum: November 2017
Oplevertijd: 3 maanden
Vaardigheden: Web design, Branding, SEO, content
Soort: Volledig nieuwe website en content
Bekijken: pretparkvergelijker.nl
11 pretparken en meer dan 380 attracties met elkaar vergelijken…
Als je naar een pretpark gaat dan is het altijd een hele klus om uit te zoeken in welke attracties jijzelf of je kinderen in mogen. Niets zo vervelend om voor een dicht hek te staan waarbij staat ‘sorry, je bent te klein!’. Daar brengt Pretpark Vergelijker verandering in. Vul je lengte in en zie direct in welke attracties je kunt! Het is ook mogelijk om op soort attractie te filteren, wel zo handig!
Een systeem om álle attracties van Nederland te doorzoeken bestond nog niet, het betekende namelijk dat alle 380 attracties met de hand moesten worden ingevoerd…. een bereklus!
Een interactieve kaart met alle parken gesorteerd op jouw locatie
Niet alleen attracties spelen een rol in de keuze voor een pretpark, maar ook de afstand! De website bepaalt automatisch de locatie van je computer/tablet/mobiel waardoor je direct ziet in de interactieve kaart welk pretpark er bij jou in de buurt zit.
Als je je muis beweegt over de kaart dan lichten de
Bereken alle prijzen in één keer
Vul je reisgezelschap in en met hoeveel auto’s jullie komen en je ziet direct hoeveel geld je kwijt bent per park. Zo kun je niet alleen vergelijken op attracties en afstand, maar ook op prijs!
Diverse landingspagina’s voor relevant zoekverkeer
Een manier om meer bezoekers naar je website te krijgen zijn zogeheten landingspagina’s. Relevante pagina’s waar jij als autoriteit veel over te zeggen hebt. In de SEO strategie is ervoor gekozen om diverse pagina’s aan te maken die relevant zoekverkeer naar de website stuwen. De combinatie van een zwaar linkbuilding offensief en uren aan unieke content schrijven levert duizenden bezoekers per maand op. Een bereklus, maar absoluut de moeite waard!
Razendsnelle AMP pagina’s voor mobiele telefoons
Het internet moet razendsnel zijn. Vooral op mobiele telefoons die een dergelijke zware website als Pretpark Vergelijker.nl moeilijk aan kan. Daarom hebben we de nieuwste techniek op het gebied van mobiele telefoons en websites toegepast, Accelerated Mobile Pages. In Google zie je de bliksemflits erbij staan wat betekent dat de pagina razendsnel zal laden.
Hierdoor waardeert Google de website hoger in de zoekresultaten en ervaren gebruikers de extreme snelheid van de website. Een dubbele winst dus!
Cijfers liegen niet, het resultaat is er
Voor marketing gebruikten we slechts één aanpak. Zoekmachine optimalisatie (SEO). Het is geweldig als er in het begin 8 wildvreemde mensen op de website terecht komen. Als dat aantal in 6 maanden met een factor 100 vermenigvuldigd naar 800 unieke bezoekers per dag, dan is dat helemaal fantastisch. De gekozen SEO strategie werkt goed!